12.07.2011

Vintage skredderbyste á la Marianne

Ja, endelig er skredderbysten malt og dekorert...og akkurat passe vintage?!

Har brukt kalkmaling i fargenyansen Mineral White som base.
Er veldig fornøyd med denne typen maling, den lukter ikke og tørker fort. Litt tykk og vanskelig å male med, men synes resultatet ble veldig bra.
Hvis du tenker å bruke denne typen maling på møbler eller bruksgjenstander, forslår jeg at du kjøper en "sealer" i tillegg, for fargen smitter litt av og det er jo dumt hvis man vil bruke det på møbler.


Som dekorasjon har jeg brukt serviettdecopage, synes denne roseservietten er nydelig!
Det er en serviett fra Nille.
Litt "slitt" i kantene og litt rosa glitter på.




En gammelrosa brosje gjorde seg godt på også, synes jeg. Den fant jeg på Vita i dag og har limt den på med vanlig skolelim.

På strikken på englevingene har jeg håndsydd en brun blonde fra Panduro.



To stoler vi fant har fått nye trekk, dette er to putevar fra H&M Home.
Har formklipt og stiftet dem på.

På Øras er det et telt der det ofte står brukbare og fine møbler. Det er gratis å ta med seg disse, bare husk å si fra til de som jobber der at du tar en titt.




Fine ekstrastoler som ikke tar mye plass.

Håper dere har hatt en fin dag i solen, vi har kost oss veldig!

2 kommentarer:

  1. Så koselig at vi hadde felles kjente. Jeg og Kristin har bl.a sunget i samme kor.

    Flotte ting du fikser. Likte så godt det skapet du viser på siden her, av et gammelt vindu. Vi har også brukt gamle vinduer til mye, bl.a til levegg og dusjvegg. :)

    SvarSlett
  2. Hei Hulda! Så koselig at du tittet innom bloggen min! Ekstra koselig når man har felles kjente! Liker godt å bruke gamle ting til noe nytt, og er stadig på leit etter noe. Har mange gamle vinduer som jeg forhåpentligvis får et drivhus av etterhvert, og noen gamle kjerrehjul som skal pynte opp på terrassen så fort den er ferdig beiset! :-) Klem. :-)

    SvarSlett