27.10.2012

Konklusjonen må være......

...at jeg er fornøyd.
Kommer sikkert til å bli VELDIG fornøyd etterhvert, ser jo at hvite vegger er tingen...


Nå kan jeg jo bare glede meg til den hvite trappa kommer etterhvert -  da blir det opp i mot perfekt... ;-)




Har pottet om novemberkaktusene som har stått i kjellervinduet i sommer - nå er de sprekkeferdige av knopper.
Englene er kjøpt på loppis, og det store emaljefatet har jeg fått av den ene søsteren min. 
Fikk flere ting, det stod på hønsehuset og de skulle egentlig kaste det.
Her passer det perfekt!


Skoleplansje kjøpt på brukt - og antikkmesse på Letohallen.
Angrer på at jeg ikke kjøpte flere, den var veldig billig. 

I skapet til høyre har vi turutstyr.
Greit å ha alt på et sted.
Da jeg flyttet hit var det trehvitt og stod på soverommet til Atle..

Veggen der skoleplansjen henger var yttervegg før vi bygde på. 
Bak døra skjuler det seg et stort soverom og et lite rom vi kaller for kontoret.
Her har vi bokhyller - og tørker klær.


Mot vaskerommet.
Det viser jeg ikke frem, for det er langt i fra slik jeg ønsker at det skal være.
Etterhvert skal det pusses opp, men så lenge gutta bor hjemme, må det være slik det er.
Vi har et ekstra toalett her, og det er både praktisk og lettvint.
Døra er ihvertfall fin. :-)
De nye gardinene skal henge der de hvite henger nå.


Pottene med lys i har jeg kjøpt på Plantasjen. 


Jeg var heldig å få  tak i noen gamle sinkbøtter for litt siden, nå får to av dem tjene som blomsterpotter.
Oliventreet er jeg veldig spent på - har ikke greid å overvintre et før.
Gjør et nytt forsøk.
Gummiplanten har jeg pottet om i dag, den er veldig villig og pleier å bli kjempestor.
Har ikke hatt den på mange år - denne er en gave jeg fikk i sommer.
Tenker den blir fin når den får boltre seg i stor potte - og så er det lekkert med slike mørkegrønne planter mot resten av interiøret.
Den skal få strekke seg så langt den vil heretter.

I hele dag har vi hjulpet naboen med å rydde lokaler - allerede klokka 10 i dag var gutta og jeg på plass.
Atle er fremdeles og jobber mens jeg skriver dette, og vi skal fortsette i morgen.
Koselig å stille opp og hjelpe gode venner, og jeg er så heldig at de ikke kaster noen ting før jeg har sett på det.
I dag fikk jeg med meg disse bystene, en medisinflaske, en flaske med gammelt blekk og et gammelt dørhåndtak.
Synes de er kule - regner med at de finner sin plass etterhvert.
Passer fint nå som jeg er på vei bort fra den sarte stilen og vil ha det litt mer " tungt og maskulint".



Nå er lørdagspizzaen klar på stekebrettet - det skal smake godt etter en lang dag.

Ønsker deg en fin kveld - takk for alle koselige ord du legger igjen!

Klemmer, Marianne.



4 kommentarer:

  1. Så fint du har pyntet. Enig i at den mer maskuline stilen er veldig fin.
    Og de bystene du har fått, er jo knallfine.

    Fin lørdagskveld.
    Klem

    SvarSlett
  2. HER VAR DET MASSE FINT!
    BYSTENE VAR KNALLTØFFE:)
    KLEM FRA ELI:)

    SvarSlett
  3. Nå har jeg kost meg gjennom flere innlegg her hos deg!
    Så lekkert du har det!
    Flott måte å bruke emaljefatet på, der gav du meg en ide:))
    Vakker skoleplansje også, ikke lett å finne slike nå...

    Ønsker deg en fin kveld og ny uke!

    Varm klem:)

    SvarSlett
  4. Så fint det er blitt i kjelleren din, Marianne!!
    Og så bra at du ble fornøyd selv også etterhvert.
    Ønsker deg en fin ny uke.
    Titti-klem!

    SvarSlett