10.03.2015

Blåsebort-dag

I dag blåser det veldig her på Eidsvoll Verk.
Det har regnet i hele natt og terrassen er snart tom for snø.
Jeg håper sola titter frem så jeg får sneket meg til noen solstråler i ansiktet i løpet av dagen.
Etter over en uke innendørs - IGJEN - begynner jeg å kjenne at jeg trenger litt luft "under vingene".
Nå har jeg fått penicilin og håper jeg snart er helt frisk.
Man blir jammen lei av å være i dårlig form over lang tid.
 
Jeg har knipset litt bilder, for det meste i stua.
Det er liksom der det skjer forandringer først.
Kjøkkenet flyter av prosjekter - noe må jeg jo bruke dagene mine på.
 
 




 
Etter mye frem og tilbake har vi bestemt oss for å utsette kjøkkenprosjektet til neste år.
Det begynner å nærme seg tid for å bestille ganske fort hvis vi skal få det opp i løpet av sommeren, og vi har bare sett på et eneste alternativ.
Vi har vært så mye syke at vi ikke har fått tid til å finne flere alternativer å velge mellom, og jeg vil ikke velge noe jeg kanskje ikke blir fornøyd med på sikt.
 
Vi skal feire min kjære's 50-årsdag i år også, samt at yngstemann skal ha førerkort i løpet av året.
Dermed har vi nok å bruke penger på, og kommer heller til å gjøre unna flere småprosjekter som ikke blir så dyrt i stedet.
 




 
En venninne av meg postet et bilde av et par gamle beksomstøvler hun hadde satt på bordet til pynt.
Jeg lot meg inspirere, og fant også et par jeg hadde stående.
Passer jo fint sammen med den gamle butten og lysestaken i tre.





 
Jeg har byttet gardiner i stua - liker det lyse, lette uttrykket av blondegardinene.
Blir spennende å se om katten greier å la være å klatre i dem - heldigvis begynner han å bli både lat og glad i sove i stedet for å leke. ;-)




 
Skapet vi har alle serviser og slikt i byttet plass med det lille røde da den nye veggen var ferdig.
Veldig lettvint og greit å ha alt tilgjengelig ved spisestua.
 
På butikkfronten er det så som så for tiden.
Jeg blir veldig forstyrret av byggearbeider igjen; nå skal bakveggen der jeg har inngang få panel, og det blir jo både rotete og dårlig tilgjengelighet på grunn av stilaser og lignende.
 
Jeg har bestemt meg for å selge ut det jeg kan, og så flytte resten hjem til garasjen så fort jeg får muligheten.
Får heller ha et lite utsalg hjemme til jeg finner et passende lokale.
Da sparer jeg både husleie og andre utgifter en stund.
 
Sånn er det - jeg gir ikke opp og leter etter et lokale jeg kan reåpne i løpet av året.
 
Ønsker dere alle en fin dag!
 
Klem, Marianne.
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Herlige bilder her hos deg. Ønsker deg en fin vårdag!!

    SvarSlett
  2. Her var det masse fint å hvile øynene på!
    Så vakkert du har gjort det:)
    Og så fin header, den gamle trebutten med eføy er helt nydelig!
    Må se over bildene en gang til, vil ikke gå glipp av noe:)

    Ønsker deg en fin kveld og helg!

    God bedring klem til deg!

    SvarSlett