29.02.2016

Utstilling i Nannestad Bibliotek

Mandag, skuddårsdag og jeg har begynt vinterferien min.
Valgte uka etter vinterferien fordi det er en del småbarnsforeldre på jobben som trenger skoleferiene mer enn meg - jeg har jobbet hele uka og kan ta ferie nå med god samvittighet.
 
 
Den siste tiden har jeg jobbet med ting til en utstilling jeg fikk forespørsel om for lenge siden.
En av kundene mine er biblotekar i Nannestad Bibliotek, og tilbød meg å ha utstilling der.
 
I dag har jeg vært og satt opp utstillingen - synes den ble ganske fin.
 
Så får vi håpe jeg selger en del.
 










 
Et lite utvalg av alt jeg til stadighet produserer.
 


Jeg fikk en utfordring av Unni - kan du dekorere et par pumps med papir?
 
Så klart jeg kan - tenker dette er pumps en biblotekar verdig. :-)
Veldig morsomt oppdrag - heldigvis ble hun fornøyd!
 
Da gjenstår det å ønske dere alle en fin uke - vi blogges!
 
Klem, Marianne.
 
 
 


16.02.2016

Bilder fra Instagram

 
I dag viser jeg noen av de siste bildene jeg har lagt ut på Instagram.
Jeg prøver å ikke bruke for mye tid på det, men det er så lettvint og fanger ofte øyeblikksbilder jeg ikke får tatt med kameraet.
 
Har jobbet en del ekstra i det siste, og har ikke hatt tid til å blogge så mye som jeg hadde tenkt.
Nok om det - får satse på at jeg får flere muligheter til å bli flinkere til å oppdatere bloggen.

 
Digger lysslynger - de lager så fint lys der det er vanskelig eller umulig med telys.



 
Utrolig kul hatteeske med flosshatt som stod langt inne i et skap - nå har jeg tatt den frem.
Ikke alltid man har helt oversikt. ;-)
 



 
Ønsker alle en fin uke!
 
Klem, Marianne.

15.02.2016

"Trommevirvel" - vinneren er.........

Da er det jammen på tide å trekke hvem som er vinner av kosepakken - vedkommende skrev dette i sin kommentar:
 
"Hei Marianne.
Gratulerer med å ha greid å være blogger i 5 år. Og jeg vil så klart være med :) Hva jeg gjør når jeg skal slappe av? Hm... Rydder og rydder helt til jeg finner igjen boka, og kan synke ned i sofaen :) Klem"
 
 
Inger som skriver bloggen "Mor Ingers Hus" trakk det lengste strået denne gangen.
 
Hun er for tiden på ferie i Spania, men jeg skal personlig overrekke gaven. :-)
 
Gratulerer!! :-)
 
Klem, Marianne.

31.01.2016

Slow start

.....på vårforberedelsene i huset.
ENDELIG er jeg helt frisk, og det merkes både på overskudd og lyst til å  ¨dille og dalle¨.
Har begynt i stua der alle putetrekkene er byttet ut.
 
 
Lammeskinnet fikk vi i bryllupsgave og er ekte, norsk spælsau.
Ekstra artig at det er fra en gård i min egen bygd; skikkelig kortreist sånn jeg liker det.
Det skal få plass på sofaen i tv-stua - så fort vi finner en som passer der.
:-)


 
Hadde tenkt å bytte ut de tette vintergardinene mine med blondegardiner nå i helgen, men fordi det er mye sykdom på jobben må jeg prioritere å jobbe litt ekstra i stedet.
Den jobben går uansett ingen steder, så regner med at jeg får det gjort i løpet av uka.


 
Jeg har kjøpt et gammelt, dekorert vindu av en venninne av meg.
Digger stilen hennes - hun er kjempeflink både med interiør og til å ta bilder.
Det skal få en annen plass etter hvert, men akkurat nå skal det få stå her.

 
Ønsker dere en knallfin søndag!
 
Klem, Marianne.


29.01.2016

Marianne's lille rom er 5 år - give away

En måned og vel så det på etterskudd :
 
Bloggen min er 5 år og jeg vil feire det med å gi bort en gave til en av dere.
 
 
Jeg gir bort en skikkelig "kosepakke" - den består av en bok, kopp, kaffe og te, 2 lavendelposer, en pakke med lys og fyrstikker og noteruller du kan pynte med.

 
Denne gangen vil jeg at du forteller meg hva du gjør når du skal slappe av og kose deg.

 
Hvis du vil bli følger på bloggen og/eller legge den i bloggrullen din, er du velkommen til det.
 
Altså : Hva gjør du når du skal slappe av og kose deg?
 
Trekker en mottaker av kosepakken 15.februar.
 
Lykke til!
 
Klem, Marianne.
 


20.01.2016

Winterwonderland

Vi har hatt det kaldt lenge nå - men ikke så kaldt at jeg ikke har orket å gå en tur stort sett hver dag.
Det er godt for en kropp som har vært i ro altfor lenge og som ikke har kommet i gang med vanlig trening enda.
 
 
 
I dag skal jeg på kveldsvakt, men var tidlig oppe og rakk fint å gå den vanlige runden min på ca. 1 time.
Så vakkert med den knallblå himmelen og trærne som er tunge av rimfrost.


 
Et av mange fine bruk som er under forfall.
Skulle gjerne eid dette stedet, jeg.



 
Enkel, selvlaget pynt som har hengt oppe siden jul.
Synes den fremdeles kan få pynte opp vedtørka vår, jeg.
 

 
Vi har fått mye snø - det har heldigvis ikke snødd så mye de siste dagene.
Dette er nok. :-)

 
Døra på trammen matcher den klare, blå himmelen. ;-)
 
Kommer tilbake om ikke lenge med en give away i forbindelse med at bloggen fylte 5 år i løpet av kort tid.
 
Ønsker deg en fin dag!
 
Klem, Marianne.


11.01.2016

Godt nytt år!

2015  har gått og 2016 har kommet - nå har vi et nytt, ubrukt år foran oss.
Lille julaften fylte bloggen min 5 år uten at jeg hadde min sedvanlige give away.
Får se om jeg kommer tilbake med det litt senere - 5-årsjubileum bør jo feires på et vis.
 
 
 
Jula forsvant tidlig i fjor - synes jeg fjerner den tidligere og tidligere for hvert år.
Til mitt "forsvar" begynner jeg å pynte første helga i advent, og når romjula kommer er jeg for så vidt fornøyd.
Har brukt kongler og andre naturelementer som dekorasjon - liker godt de lune fargene og at det er så ujålete.

 
Et forsøk på å lage "vinterkongler" - har brukt perlesukker som "rim".
Dekorativt og fint - men ikke i for store mengder.
Fant ideen i et av Jeanne D'Arc-magasinene.








 
Liker gamle bøker veldig godt, helst de med gotisk skrift.
De er som oftest vakkert innbundet - jeg liker hvordan gammelt, velbrukt skinn ser ut.
Enkelt og vakkert.

 
Jeg har langfri og skal bare gjøre ting jeg har lyst til denne uka -veldig deilig!
 
Vi blogges!
 
Klem, Marianne.