22.07.2012

Søndag

....og en ettertankens dag for de fleste av oss... Det er vel ikke en eneste nordmann som ikke er litt ekstra berørt i dag - tatt i betraktning hva denne årsdagen dreier seg om...

For min egen del må jeg si at jeg gråter med de som mistet noen de er glad i på denne datoen i fjor, samtidig er jeg utrolig glad for at jeg har mine kjære i behold.
Når man har barn i samme aldersgruppe, blir det jo til at man gjør seg mange tanker, og man kan jo bare forestille seg hvordan det er å miste et barn under slike omstendigheter.

I stedet for å sitte og se på tv har jeg brukt mye av formiddagen i hagen.

Min måte å sortere tankene på.

Ryddet og luket i bedene, klipt ned visne blomster og fjernet frøkapsler.
Akeleiene er rause med dem i år, og jeg får ikke brukt alt.
Hvis noen vil ha, er det bare  å komme å hente.





Frøkapsler fra Mari Nøklebånd, vet ikke om der frøbærende enda, men ser for meg at de kan være vakre tørre også.


Nå er halvveggene på drivhuset oppe og ferdig beiset. Mens jeg sitter og skriver, blir siste strøket med visir lagt på innvendig.
Hvis jeg har forstått snekkeren rett, skal takstolene gjøres ferdig i morgen, og hvis han får tak i pleksiglass, skal det på i løpet av uka.

Synes jeg er veldig heldig - kan nesten ikke vente med å ta det i bruk...
Nå trenger jeg bare en gammel dør, så er det snart tett...

Sender dere noen ekstra gode klemmer i dag!
Marianne.


4 kommentarer:

  1. Så fint, Marianne;) Viktig å tenke på hva vi har å være glade for. God klem til deg;)

    SvarSlett
  2. En spesiell dag, og mange tanker.
    Det drivhuset ditt blir skikkelig fint :)

    Klem, klem

    SvarSlett
  3. Dette blir bra Marianne :) Stilig drivhus. Gleder meg til å se det ferdig. Klemmer Merethe

    SvarSlett
  4. Fint, ja!
    Jeg fant ikke gavedrysset ditt jeg, men kosli å komme innom her uansett ;)
    klem m

    SvarSlett