06.06.2014

Livet er herlig!



 
Helgen som var dro vi på hytta etter jobb.
Det er noe med dette landskapet - vi slapper så godt av her midt i skogen.
Stille - kun fuglekvitter og susingen i bekken er å høre.
Ikke mobildekning heller, så vi får være helt i fred.
Deilig!
Håper vi får til flere turer hit i sommer.

 
Hagen eksploderer i farger nå - to dager med regn har virkelig gjort susen.
Skal kjøpe mer lavendel - det dufter fantastisk og tiltrekker seg sommerfugler.
 

Akeleiene har blomstret en stund -  de er litt sene i år.
Gjør ingenting - vil ha dem sånn hele sommeren, jeg.

 

 
 

 
Drivhuset - har jukset litt med urter.
Synes det lukter så deilig, men de jeg har sådd er ikke på langt nær så store og kraftige enda.
I sekken kommer det små, små skudd - gleder meg til de begynner å bli store nok til å prikles.
Øvelse gjør mester!
Tomatplanten har jeg fått til ganske bra - nå har de første blomstene kommet.




Georginer og Skaugumbegonia begynner å vokse seg ut av jorda - gleder meg til blomstene kommer.
Skal plante om Skaugumbegoniaen - den skal få en større potte etter hvert.
 


 
Tirsdag denne uken var vi på gårdsbesøk og hentet et lass med gammel plank.
Da dukket denne døra opp, og jeg var så heldig å få den med meg.
Helt fantastisk patina på den, og den MÅ inn et sted.
Nå står den til tørk etter vask, regner med at jeg må gjenta det et par ganger før den er presentabel å ta inn.
Mange års støv og skitt lar seg ikke fjerne i en håndvending.
 
Men den er da vakker?
 
Pinsen står for døra, og jeg skal tilbringe den på jobb.
Fint med sånne dager hvor man tjener litt ekstra - og det er en veldig hyggelig arbeidsplass jeg har.
I dag får vi vite hvordan det blir til høsten - i disse tider med sparing må vi forvente det meste.
Jeg krysser fingrene og håper jeg får fortsette en stund til...
 
Håper dere alle får en fin helg - kos dere i finværet!!
 
Klemmer, Marianne.
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar