22.06.2014

Skikkelig blåsebort-dag!!

Har ikke vært borti maken til blåst - synes det begynner å bli et vanlig innslag uansett vær.
Lurer på om det felles litt for mye skog rundt forbi siden det til stadighet er slike "blåsebortdager", jeg.
Uansett, jeg har vært på Plantasjen i dag og fått litt nytt i verandakassene.
Stemorsblomstene begynner å bli slitne av å tjenestegjøre - nå har jeg kjøpt mørkeblå prydlobelia.
Stemorsblomstene har jeg plantet bak drivhuset og bua, der har jeg allerede Mari nøkleblom og det kommer liljekonvall og andre blomster bak der etter hvert.
 
En av dem fikk plass i en terrakottapotte på trammen.
Litt sånn blått i blått mot den gamle døra.
 




 
Jeg liker dette hjørnet på trammen SÅ godt - det var en stor glede for meg at jeg fikk tak i den gamle døra jeg har her.
Passer perfekt til den gamle jernsenga og det er lett å style. ;-)
 


I drivhuset gror det til - nå er det blomster på tomatplanten min.
Jeg ga bort en plante med koriander og en med basilikum til naboen i dag - til gjengjeld fikk jeg et par hjemmestrikkede grytelapper.
God, gammeldags byttehandel.
 

 
Første innsamling av frøhamser fra orkideene - skal bli med til en spesiell venn av meg.





 
Jeg fikk med meg en gammel boddør på en av turene vi har hatt i vår - nå skal den slites i vær og vind til jeg finner ut hva jeg skal gjøre med den.
Jeg burde hatt mer veggplass inne......
Pelargoniaene mine trives godt ute selv om det er mye vær - og pus er på oppdagelsesferd rundt på tomta.
Tror han liker at det er litt vilt og ulendt her hos oss.
 
Ønsker dere alle en riktig fin søndagskveld - det skal i hvert fall jeg ha. :-)
 
Klemmer, Marianne.


2 kommentarer:

  1. Hei Marianne!
    Måtte bare titte innom deg:)
    Var jo innom på Instagram og så den skjønne døra di:)
    Herlige bilder her, falt virkelig for døra,stod så fint til lobeliaen.Vakkert pyntet!
    Kjekt med byttehandel også:)
    Og den søte hagepusen,kos!
    Ønsker deg en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  2. Koselige bilder :-) Oser av sommersjarm.
    Ønsker den en fin St. Hans.
    Merete-smil :-)

    SvarSlett