07.08.2011

Detaljer i blått

Jeg er veldig glad i blått.
Alle nyanser fra helt lys blå, innom turkis til den dypeste kongeblå er nydelig!
Bruker gjerne blå klær som en variasjon mot alle naturfargene - og gjerne i innredningen som accentfarge.

Akkurat nå er det storstua som har detaljer i blått, mot sjøgrønt.


Emaljekannen fant jeg for lenge siden hos en lokal antikvitetshandler.
Jeg hadde ønsket meg en sånn lenge, og plutselig var den bare der.....
Kunne ikke la den stå igjen, selv om prisen var litt i stiveste laget.

Løperen er i mykt denimstoff, den kjøpte jeg i går på Grønn Lykke, en interiørbutikk her på Råholt.

Liker det myke stoffet mot det litt grovere sinkfatet.



Rosa potterose, en liten lykt i fattigmannssølv og en engel i stein skaper harmoni.

Selv om solen ikke har tittet fram enda, gleder jeg meg over en ny dag!
Håper du også får en koselig og avslappende søndag!

4 kommentarer:

  1. For en søt blogg du har :) Fant deg på Milladill sine sider og fant ut at du hadde blogg. La meg til som følgar. Eg likar også godt å lage diverse sjølv og er litt over gjennomsnittet opptatt av interiør. Har sjølv blogg på www.oskarprinsen.blogspot.no - ikkje om interiør - men ein heilt spesiell liten gut ;) Kan nok vere interessant for deg som jobbar med barn med spesielle behov... Klem frå Sissel

    SvarSlett
  2. Hei og velkommen! Koselig at du vil følge bloggen min! Vi sees! :-) Klem.

    SvarSlett
  3. Helt enig, jeg bruker også blått (men oftest litt svak og støvete blåfarger) og turkist i interiøret som kontrastfarge. Har faktisk så smått begynt å bli litt mere fargeglad nå enn før, men det er jo bare litt spennende å se hvor det leder hen =) Forandring fryder! Har iallefall planer om at alle de 8 nye blomsterplansjene som nettop ble ferdig skal opp på veggen her hos meg, det blir jo et fargerikt bidrag til interiøret mitt med både gult (en farge jeg aldri bruker!) og knall rødt og rosa. Tror nok jeg skal like fargesjokket...

    SvarSlett
  4. Vurderer sterkt å bestille blomsterplansjene hos deg, de er nydelige!
    Ha en fin dag! :-) Klem

    SvarSlett