27.08.2011

Nostalgi på kjøkkenet

Jeg vet ikke noe som lager nostalgisk stemning som gamle redskaper.
Har en liten samling verktøy stående i trappegangen, på kjøkkenet er det noen få ting på en knagg som skaper stemning.


Her er det mye patina og minner om nøysomhet.
Jeg husker at min gamle mormor brukte hjulvisp når hun skulle lage krem - en koselig lyd å minnes.
Ikke snakk om å ha "grevinneheng" den gang, med alt de måtte gjøre med håndkraft.
Saksen, sleiva og hjulvispen har jeg kjøpt brukt, desilitermålene - det er to - har jeg fått av moren min en gang.
Hylla var i utgangspunktet brun, og en av de første tingene jeg malte hvitt her i huset.


Jeg har også en nettingramme hengende på veggen.
Denne er kjøpt på en blomsterforretning, jeg husker ikke leverandøren.
Lavendel fra egen hage henger velduftende til tørk på nettingen.



Det ble lite i år, regnet har nok tatt livsgnisten av plantene som jeg satte ned i fjor.
Vi får håpe på mer sol og varmere dager neste sommer!

Det ligger et slør av regntunge skyer i dag, men jeg skal likevel nyte at det er helg - det samme håper jeg dere gjør!

3 kommentarer:

  1. Herlig!!
    Husker også min mormor med veiva, det er en koselig lyd ja ;) Ja den gang var det riktig håndkraft;)
    Nyt helgen, her henger også skyene tunge...
    Klem klem Anki

    SvarSlett
  2. Så koselig knaggrekke på kjøkkenet ditt =)
    Legger meg til som følger av bloggen din for her var det mye koselig å se på og lese om =)
    Fant deg på FB og tips siden ;)

    Ha en fin kveld!
    -Line-

    SvarSlett
  3. Hei Line! Velkommen som følger, veldig hyggelig at du synes det er koselig i "Marianne's lille rom"! Håper du får glede av å titte innom!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett