22.09.2012

Definitivt høst!


Høsten er her, ikke noe mer å si om den saken.
I dag har jeg jobbet i hagen det meste av formiddagen - herlig terapi og et arbeid det er et godt synlig resultat av.
Liker hagearbeid bare bedre og bedre - og gleder meg til neste sesong med drivhus på plass.


Lite epler i år, mest på det yngste treet vårt.
Det eldste treet beskar vi ganske kraftig i fjor, og det skal skjæres enda mer i år. 
Det er gammelt og har båret dårlig frukt flere sesonger, så derfor må vi bare gjøre det.
Har vært i skogen og hentet et rognebærtre, så vi håper vi slipper alt utøyet som spiser på eplene etterhvert.





Noen planter tviholder på blomstene, men regner med at dette er noe av det siste som kommer i år.


Her ser du hvor nære veien vi egentlig bor, og de spede hekkplantene i bakgrunnen.
Gleder meg til den har vokst seg høy og kraftig, da vil vi får følelsen av litt mer privatliv.




Lyngen har funnet veien til potter og kasser - etter flere frostnetter var det lite igjen å spare på av sommerblomstene.
Liker fargen veldig godt, og synes det "gjør seg" mot det hvite huset.


Jernsenga er litt trist og kjedelig etter at madrass og puter er fjernet, lurer på om jeg skal koste på meg noen skinn å legge her?
Hva synes du?


Vasket ned kjøkkenet uka som gikk, og laget et lite stilleben på benken ved ovnen.
Her er gamle salt - og pepperbøsser hjemmefra - de til venstre er i daglig bruk.
De ble bare brukt til "fint" hjemme - men sånn er det ikke her, da. :-)
Synes det er koselig å sette dem frem hver dag, jeg.

Ønsker nye følgere hjertelig velkommen - trivelig at du finner veien hit til mitt lille rom!

God helg!

Klemmer, Marianne.


7 kommentarer:

  1. Så koselig uteplass med nyplantet lyng :-)
    Ønsker deg en god helg!
    Klem Katrine

    SvarSlett
  2. Sånn er det bare, høsten er kommet for å bli - i alle fall til snøen kommer.

    God helg.
    Klem

    SvarSlett
  3. Heia.
    Så koselige høstbilder. :) Fin farge på Dorthegenseren din da,jeg strikker i koksgrå,må ha den vettu. :))
    God helg og klem fra Mette.

    SvarSlett
  4. så flotte sommerblomster du har enda :-)
    det hadde blitt knallfint med skinn i sengen ...ser det liksom for meg :-)

    klem tone

    SvarSlett
  5. Så koselig det ble, Marianne.<3

    Klem fra Kirsten

    SvarSlett
  6. Heia Marianne :)
    Herlige bilder du viser :)
    Så utrolig gode ut de eplene, hadde både eple og plommetre i hagen tidligere men måtte sage de ned grn sykdomm på de, veldig irriterende men :)
    Ja høsten er her for fullt, syns ikke vi har hatt sommer enda men, men, er jo en koselig tid vi har i møte med masse levende lys og skikkelig ovns varme :))

    Fortsatt fin helg til deg
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  7. Så koslig du har det. Vakkert med høst med fine bilder:) klem lille meg

    SvarSlett