25.04.2014

Med våren kommer arbeidslysta

Da ryddes det i kjeller og lagerrom - og jeg skal si vi har hatt mye gjemt her og der.
Har ikke fått gjort alt vi hadde tenkt, vi pådro oss et leit magevirus i påsken - og arbeidet ble igrunn ikke særlig sammenhengende noen dager.
Men det er heldigvis på tur tilbake nå - så regner med at vi får unna det vi må.
Vi har jo ikke bare et sted vi må holde i orden nå - butikklokalene og utearealene der er også mitt ansvar.
Får heldigvis god hjelp - hadde ikke greid å flytte og kjøre vekk all søpla som må vekk alene.
 
 
 
 
Atle tok seg fri fra jobben sist onsdag og bygde trapp til meg - stort sett gjenbruk denne også.
Kun litt nye materialer til slutt.
 
Jeg er kjempefornøyd - nå må jeg finne en lur løsning for døra.
Den er ikke spesielt pen, men kan ikke gjøre noe med den uten å spørre gårdeier først.
Lurer litt på om det eventuelt går an å kle den inn med plank?!
Det må jeg finne ut.....
 
Drivhuset er ryddet og stemorsblomstene har funnet veien inn - blir nok mer etter hvert.
Litt står "mellomlagret" her til vi kommer i gang med prosjekt levegg. Gleder meg til jeg er litt mer "innestengt".
 
 





Vi skal grave opp et blomsterbed i år også - må legge duk og ny jord.
Nå graver jeg opp plantene ettersom de kommer - Maria Nøkleblom har fått plass i en gammel vedkjele så lenge.
Kanskje blir den stående der - den sprer seg fort og kanskje jeg kan avgrense den noe på denne måten.
Den trives i hvert fall - blomstene begynner å komme.
 






På interiørfronten skjer det ikke så veldig mye i heimen, jeg har nok med å dille og dalle i butikken.
Godt med en rolig base hjemme.
Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med mitt røde skap - passer perfekt til spisestua som har et snev av rødt i alt det sorte.
 
Skulle ønske meg en litt annen utsikt fra kjøkkenvinduet, men den vil forandre seg nå hekken blir høy nok.
Tålmodighet er en dyd. ;-)
 
Følg med på gavedrysset som kommer etter hvert, link finner du her.

God helg!

Klemmer, Marianne.
 


 



14 kommentarer:

  1. Når jeg kommer på de kanter, skal jeg besøke butikken din :-) God helg :-)

    SvarSlett
  2. Godt å få ryddet vekk brask og rask på våren.
    For en gangs skyld hadde vi gjort det i høst, det er ikke ofte det skjer for å si det sånn. Herlige ballettsko du har i stua di.
    Ønsker deg ei fin helg.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Godt å få ryddet og ordnet :) heldig du er som har drivhus !

    God helg Marianne

    Klem fra Monica

    SvarSlett
  4. Ja, lyset henter fram arbeidslyst.
    Du har det hektisk om dagene nå - både hjemme og butikken,men du er jo så strukturert at du får ting unna.
    Tenkt på å bruke decopage på døra? Ser for meg ei stilig og annerledes inngangsdør :)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Artig at du skulle nevne decopage - vi har vært innom tapet. :-)

      Slett
  5. You should be a part of a contest for one of the highest
    quality websites on the internet. I'm going to recommend this web site!


    My web blog - Top Advertising Ottawa

    SvarSlett