21.07.2012

Drivhus av gamle vinduer

I mange år har jeg ønsket meg drivhus i hagen, spesielt etter at jeg oppdaget den landlige stilen.
Et som er laget av gamle vinduer har hele tiden vært en drøm; jeg kunne ha kjøpt et på et gartneri, men liker den slitte looken på det meste.

Etter at vi kom hjem fra ferie, har snekkeren min jobbet intenst med å oppfylle min drøm, og nå ser det slik ut.




Det blir liggende så idyllisk mellom epletrærne våre; kan allerede se for meg hvordan det skal innredes.
Skal få tak av pleksiglass - og beises i samme farge som huset - antikkhvitt.

Skal flytte det hjemmesnekrede plantebordet mitt inn der før vegg og dør i front kommer på, og så blir det nok noen hyller og diverse i tillegg. 
Det står en gammel arbeidsbenk i krypkjelleren som jeg også har veldig lyst til å sette der.

I dag har jeg vært på en liten shoppingrunde med søsteren min, det er alltid koselig.
Var innom kun bruktbutikker i dag, det er det aller morsomste.



I dag ble det blått og hvitt porselen - synes det er så vakkert.
De tre fatene øverst er etter min svigermor.

Blir en rolig lørdagskveld her i huset - enda en uke igjen med ferie!

Vi sees! Klemmer, Marianne.

6 kommentarer:

  1. ååå, så flott det kommer til å bli...kjenner meg litt misunnelig nå ;-)
    hadde jeg bare hatt plass!

    glder meg veldig til å se det ferdig :-)

    klem tone

    SvarSlett
  2. Hva skjedde...skrev da vitterlig en kommentar for en stund siden??!!
    Iallefall så syns jeg det blir ett kjempesøtt drivhus...skal også lage drivhus av gamle vinduer, bare gammelhytta blir revet!
    Kjempesøte fat du har både arvet og kjøpt.
    Håper at du holder oss oppgradert hva drivhus gjelder.
    Kos deg på en lørdagskveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  3. Å så fint det blir, gleder meg til å se mer. Porselenet er nydelig. D

    SvarSlett
  4. Nå ble jeg fryktelig misunnelig - ikke bare litt... Dette har jeg også ønsket meg lenge og på låven står det vinduer! Bare synd det er så mye å gjøre overalt!

    SvarSlett
  5. For en snill handy-man du har. Trur nesten jeg må få låne han litt ::)).
    Dette blir ett flott drivhus.

    Og for noen fine blå/hvite tallerkner. Går i blått/hvitt på kjøkkenet her også.

    Klem

    SvarSlett
  6. Så flott det blir! ønsker med drivhus jeg også, men det kommer langt ned på prioriteringslista... men vinduene og dørene står bare og venter :)

    SvarSlett