24.09.2014

Tittei!

Da er det vel på tide å komme med et innlegg.
Jeg har tatt noen valg ifht bruk av tid på nettet - og bruker svært lite tid både på facebook, instagram og andre sosiale medier.
Har kjent på det lenge - at det stjeler for mye tid og at for mye tid konsentrert om den virituelle verden gjør meg sliten.
Kjenner spesielt at jeg ønsker å ha mer tid til å være sammen med de som betyr mye for meg også.
Det har også hatt positiv effekt både på nattesøvn og konsentrasjon i en krevende jobb i helsevesenet.
 
Men nå er det altså plass til å skrive et lite innlegg her på bloggen.
Ikke at det er så mye nytt som har skjedd - men det er jo hyggelig å gi et livstegn innimellom.
:-)
 


 
Jeg kjøpte - nærmest på impuls - et putetrekk med saueportrett på.
Egentlig hadde jeg tenkt å gi det bort i gave, men måtte bare prøve det i sofaen.
Ble ganske sjarmert, så det blir nok her.
 


 
Har forandret i kjøkkenvinduet - oliventrærne mine må jeg nesten prøve å holde liv i en vinter til.
Dette er den eneste vinduskarmen som er bred nok.
Gammel murvegg bak plater og tapet.


 
I går hadde både mannen i huset og jeg fri, da benyttet vi anledningen til å rydde hagen til vinteren.
Nå er alle hagemøbler satt bort for vinteren, alle trær er beskåret og alle blomsterbed ryddet.
Samt at vi fikk kjørt et par lass til butikken.
Koselig å ha en dag sammen selv om det ble mest praktisk arbeid.


 
Det er kanskje litt tidlig å henge frem skøyter på døra, men de blir lagret et sted jeg ikke kommer til etter at snøen har kommet.
Rognebær er byttet ut med høstasters.
En av mine favoritter, og denne kommer fra ei rot som har stått i min barndoms hage.
 
I butikken skjer det også litt - nå har jeg blitt engasjert av et reiseselskap som har lagt meg inn på sine tematurer til Eidsvollbygningen.
Jeg har allerede hatt to besøk, og da er det spesielt morsomt å stille i klær som er tilnærmet slik det var tidlig på 1900-tallet.
Kommer bilder av disse "kostymene" senere.
Ekstra morsomt er det at gårdeier nå har fått grønt lys hos Fylkeskommunen, og har begynt arbeidet med å sette bygget tilbake til slik det var i gamle dager. I hvertfall så godt det lar seg gjøre.
 

Slik så det ut tidlig på 1900-tallet og da dette bildet ble tatt var navnet "Jon B. Aamodt Landhandel".
Nå er jeg i full gang med å finne historiske fakta slik at jeg har litt å fortelle når gjestene mine kommer.
 
 
Da gjenstår det å ønske dere en fin dag - jeg har butikkdag i dag.
 
Klem, Marianne.
 
 
 


14 kommentarer:

  1. Hei :-) Koselig med innlegg fra deg, men det er sant det tar mye tid å blogge, instagramme osv. I tillegg til det skal innleggene helst formidle overskudd og glede. Jeg følger deg uansett jeg, for det gjør ingenting om du ikke blogger så ofte, det er så fint det du kommer med.
    Ønsker deg en fin dag :-)

    SvarSlett
  2. liebe marianne, ich liebe die rustikale dekoration vor ihrem haus!!! alles liebe von angie aus deutschland

    SvarSlett
  3. Koselig med innlegg fra deg igjen Marianne. Og som deg har jeg gjort meg noen valg vedrørende den interaktive verden. Mitt valg er bare å være på blogg, har ingen andre interaktive profiler, og hovedgrunnen er at jeg vet at jeg kommer til å bruke altfor mye tid foran Pc'n hvis jeg skal oppdatere meg på alt. Så for meg er det bloggen som gjelder, ikke noe annet. Utrolig morsomt at du har fått et reiseselskap til å kjøre innom deg. Da blir det masse besøk i butikken. Håper du får mange bussbesøk i løpet av høsten. God lillelørdag i dag.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  4. Så koselig du har gjort det!
    Den puta var herlig:)
    Og skjønne bilder, likte spesielt de siste med døra, stigen, den vakre astersen og skøytene, HELT nydelig!
    Ønsker deg en fin kveld og helg!
    Høstklem!

    SvarSlett
  5. Hei Marianne!

    Jeg skjønner veldig godt hva du mener og jeg har tatt samme valget selv. Så det er ikke så ofte det blir oppdatering av innlegg osv, men det vil nok gå litt i bølger, ettersom hva livet bringer til enhver tid.
    Du er en mester i å gjøre det koselig :)

    Ønsker deg en herlig søndag og en god uke :) klem

    SvarSlett