03.03.2011

Retro lampekuppel - eller lykt



Jeg fant denne kuppelen i kjelleren her om dagen.
Den sto innerst på en hylle og var alt annet enn ren og pen.

Etter litt kjærlig omsorg er den ikke så verst å se på, men ikke helt min stil, kanskje....

Den blir garantert ikke brukt på nytt til en taklampe, så jeg har tenkt å se om jeg finner et glass som er smalt og høyt nok til at det kan stå oppi, og tjene som telyslykt.

Tenker at det blir fint, og for å stabilisere den, har jeg tenkt å ha dekorsand i glasset.

Den skal få en sjanse til å kanskje passe inn her, ellers må jeg tenke ut noe lurt....


Siden jeg ikke har hatt noen store prosjekter i det siste, bortsett fra at jeg har ryddet i "Bua", har jeg dekorert tre lykter i dag.
FØR jeg dro på jobb...men det går jo an når man begynner midt på dagen... :-)




Motivene er ikke særlig tydelige akkurat nå, må nok børste vekk endel sukker når det er skikkelig tørt.

Har brukt servietten med tre engler på vasen og dameportrettet på de to små.

2 kommentarer:

  1. Hei Marianne,
    så nydelige lykter ;))
    Du lager utrolig mye lekkert, så herlig å se!! ,)
    Får virkelig inspirasjon, skal bli gøy å følge deg!!
    Nyt kvelden og helgen!!
    Klem Anki

    SvarSlett
  2. Hei Anki!

    Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og for at du vil følge bloggen min!!
    Så bra at jeg kan gi litt inspirasjon med alle mine, til tider rare, påfunn!

    Ha en flott helg!

    SvarSlett