13.04.2012

Maleprosjekt på vent


Jeg har fått tre gamle stoler av en kollega som venter på å bli pusset opp.
Dels har jeg ventet fordi det har vært litt kaldt å stå ute å male - jeg var jo syk da det var varmt og godt i været...
Nå er det utsatt IGJEN fordi jeg ble syk på tur hjem fra Bodø - sikkert en kombinasjon av at jeg ikke var helt restituert og at det var kald vind og mye trekk der nord. (Les gjerne i kombinasjon med for lite varme klær i kofferten.)
Eldste søsteren min har også vært syk etter at vi var der, så det er ikke bare meg, men nå er jeg vel forsynt med sår hals og tett nese...
Blir vel senga hele helga, måtte bli hjemme fra jobb i dag... Sukk....




Stolene har ihvertfall mye potensiale, selv om det er endel jobb med dem.
De må få en grundig vask - de har stått på en låve ganske lenge - og må skrapes, males og trekkes om.
Har kjøpt turkis fløyel til å trekke om setene med, tror det blir veldig fint!
Er åpen for å selge dem, hvis noen ser at de kan bruke dem til noe.
Skal også hente et gammelt treskap jeg har fått av en annen kollega - tror det blir en jobb for gutta i huset.
Gleder meg veldig - jeg har ønsket meg et sånt lenge også.
Må ofre kista jeg har stående i stua - og gjøre om på "oldiskroken" - men det er det verdt!


Les om "oldiskroken" i et tidligere innlegg hvis du lurer på hva det er....


Til slutt vil jeg takke for alle, hyggelige kommentarer dere legger igjen, jeg har ikke hatt så mye ork til å svare alle i det siste.
Er stadig innom og leser hos dere også - til stadig inspirasjon!


Ønsker dere alle en riktig fin fredag, og en god helg!

Klemmer, Marianne.

15 kommentarer:

  1. Så kjedelig at du er sjuk igjen Marianne -
    ta det heilt med ro til du er skikkelig frisk igjen no då <3

    Dei stolane må no bli aldeles nydelige med ny maling og trekk (og turkis...ja, du veit eg lika det ;) ).

    Du får prioritere å bli frisk først -
    male etterpå!!!
    (litt streng i dag...)

    God helg og god bedring :)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Sissel! Helt greit at du er litt streng! <3
      Her blir det nok å være hjemme den tida det tar å bli frisk igjen - nå er jeg i grunn fornøyd!
      Riktig god helg til deg også!
      Klemmer.

      Slett
  2. Hei Marianne.

    Jeg titter innom bloggen din og syns den er så fin.
    Så spennede med nye stoler. De kommer til å bli kjempefine.

    Jeg også lurer på om jeg skal male og trekke om 4 stoler. Er i tenkeboksen..

    Ha en riktig fin fredag:)

    Klem Margareth

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig at du trives her hos meg - kom bare innom når du har lyst!
      Skal vaske stolene, så får vi se om jeg skalmale dem - eller om de skal få beholde patina og slitasje... :-)
      Klemmer.

      Slett
  3. Åh, nydelige stoler. De blir nok kjempefine. Synd du må skrape dem da...det er jo ingen liten jobb vil jeg tro.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, jeg liker dem veldig godt!
      Har ikke plass til dem selv, så håper at neon vil kjøpe dem etterhvert.
      Må tenke litt om jeg tar skrapejobben, eller om jeg bare lar de være litt shabby... :-)
      Klem.

      Slett
  4. God bedring. Håper du blir frisk snart.
    De stolene blir sikkert lekre.
    Klem, Drude

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå er jeg sånn passe lei, så nå må jeg bare bli frisk - SNART!
      Tror stolene kan bli skikkelig fine, må bare bli enig med meg selv om hva jeg skal gjøre først... :-)
      Klem.

      Slett
  5. Heia Marianne :)
    Nydelige stoler, de blir nok kjempefine når du får dem ferdige :)
    Ja i Bodø blåser det ganske ofte, å det er som regel kald sur vind :(

    Masse god bedring til deg
    Klem Mette :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Mette.
      Takk for trivelige ord du stadig legger igjen! :-)
      Klemmer.

      Slett
  6. Å stakkars Marianne!

    Eg får håpe du ikkje får 4 forkjølelsar på rappen slik som eg fekk i fjor høst. 2,5 mnd med snufsing og feber. Lite hyggelig.

    MEN eg håpar at dette kan "cheer you up a bit":
    Eg har tildelt deg ein bloggaward! :D

    Ta deg ein tur innom meg når du føler deg bedre og ta ein titt. =)

    God bedring, og god helg! =)

    Klem Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. (Det står 2 , 5 dog det ser ut som det står 25 mnd)

      Slett
    2. Takk takk, Bente!
      Koselig når du stikker innom og legger igjen noen ord - og tusen takk for awarden! Koselig!
      Får bare ta tida til hjelp og bli ordentlig frisk..men må innrømme at jeg er rimelig lei nå... Sukk...
      God helg til deg også!
      Klemmer.

      Slett
  7. dette var skikkelige flotte stoler, og jeg kan tenke meg at dem blir helt fantastiske når du er ferdige med dem....du er flink!

    klem tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, Tone!
      Klør i fingrene etter å begynne, vet du. :-)
      Klem.

      Slett