25.08.2011

Lysglass

Jeg fant noen store, fine glass på loppis for litt siden.
Nå er de forvandlet til romantiske lysglass med serviettdecopage og sukkerdekor.



Jeg lærte denne teknikken på skolen jeg jobber før jul i fjor, og bruker den ofte og gjerne.
Først fester jeg servietten på glasset med decopagelim.
Erfaringsmessig lønner det seg å la det tørke før man fortsetter med resten av dekorasjonen.
Da slipper du at servietten går i oppløsning og blir dratt utover glasset.
Neste runde : Hele glasset dekkes med decopagelim og så ruller du det i sukker.
Tørker fort, og så kan du børste forsiktig med f.eks oppvaskbørsten for å få vekk overskuddet av sukker.
Hvis du brenner mye i lykta, vil sukkeret glaseres og se ut som is.
Her har jeg dekorert med blonder som tar opp fargene fra serviettene. Serviettene er fra Sagen Vintage, blonder fra Panduro.

Nydelig, dekorativt og billig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar