24.11.2012

Vinterstemningen

...har begynt å snike seg inn i huset.
Vinterstemning, selv om det fremdeles er grønn plen og varmegrader.


En krans av kvister og bittesmå skøyter i sink får pynte speilet i gangen.



I år blir det nok en jul med mye slik pynt. Liker det godt!

Uka forøvrig har vært full av gjøremål, har laget mye til julemarkedet på Stallgården.
Håper og tror at det går unna.
Som vanlig blir det kaos i stua, men sånn får det bare være.



Jeg fikk jo mange Norgesglass av en venninne for litt siden, og endel av disse har jeg dekorert med serviettdecopage.
Skal sette et lys oppi og selge dem som lykter.
Uten sukker denne gangen, jeg synes de ble så søte sånn.
Glasslokkene skal få tjene som lysfat for dekorerte kubbelys, og pakkes i cellofan.




Små glass med patentlås skal fylles med julegodter.
Disse er også dekorert med serviettdecopage.
Skal knyte på et pent bånd i en passende farge.


Det er herlig å kjenne at kreftene vender tilbake, men jeg har forstått at jeg må legge om livsstilen min litt.
Jeg tåler rett og slett ikke stress.
Det er egentlig gammelt nytt for meg, men fikk en skikkelig vekker da jeg strevde som verst med pusten, og har bestemt meg for å ta noen grep.
Nå skal jeg skynde meg langsomt med alt, og bli flinkere til å lytte til kroppens signaler.
Matvanene mine må vurderes, og antagelig gjøres noe med.
Det blir mindre tid med tv og pc, og mer tid sammen med familie og venner.
Mer tid til å kunne slappe av og sette seg ned med en god bok og en god kopp te eller kaffe.
Gå en tur i skog og mark.

Den eneste "stressfaktoren" i livet mitt kan jeg ikke forandre noe særlig på; på jobben går det i det vante tempoet enten jeg liker det eller ikke.

Nå er det på tide å fortelle at jeg er i full gang med å finne et passende lokale for å åpne et verksted/showroom.
Mange av dere har sikkert fått det med seg via Facebook, men nå er det litt mer enn ønsker.

Jeg gleder meg veldig til å kunne utvide mitt lille rom litt, og på sikt få oppfylt drømmen min om min egen bedrift.
Det er selvsagt litt frem i tid, men ikke SÅ lenge til.

Ønsker dere alle en fin helg, jeg lover at jeg skal bli flinkere til å stikke innom og legge igjen noen ord!

Klemmer, Marianne.




7 kommentarer:

  1. Så mye fint du har laget, og de norgesglassene er jo bare sååå fine.
    Men det viktigste er jo at helsa er på plass, og at du tar de grepene som er viktig for deg.

    God helgeklem fra Inger

    SvarSlett
  2. Å SÅ MASSE FINE TING!
    DU ER FLINKE!
    JA PASS PÅ HELSA DET ER DE VIKTIGESTE!
    NYT HELGEN!
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  3. Hei Marianne!
    Så masse flott du har laget!
    De lyktene er superflotte, så skjønne motiver:))
    Vakker krans med søte skøyter, dekorativt og flott.
    Ønsker deg ei super helg, kos deg masse!
    Varme klemmer:)

    SvarSlett
  4. så mye fint du har laget...disse blir nok borte på messa :-)
    viktig å ta vare på seg selv....godt du gjør noe med det :-)

    klem tone

    SvarSlett
  5. Fin blog du har her.
    Det er nogle flotte ting du har lavet til julemarkedet.
    God fornøjelse med det.
    Dejligt at du har besøgt min blog.
    God aften til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlett
  6. Så mye fint du har laget! Norgesglassene ble knallfine! Du er virkelig flink og kreativ. Dette får nok ben og gå på.
    Ja dette med å starte noe for seg selv, er jo virkelig drømmen. Håper du finner noe som er egnet.
    Viktig å ta vare på seg selv. Det er faktisk ingen andre som gjør det.
    God helg til deg og. Klem fra meg

    SvarSlett
  7. Lekre glass !!
    Lurt å lytte til kroppen, sliter selv med ME.. Stress er det verste , både fysisk og psykisk. Legger opp dagen etter formen , men har ikke vært i jobb på 2,5 år.. ta vare på deg selv så du ikke ender som meg …Så gøy med nytt lokale Marianne :)
    Lykke til !!
    klem

    SvarSlett