01.12.2012

Julemåneden er her

På "Verket" er det kaldt, og litt snø har vi også fått.. Synes det er så koselig med litt hvitt på bakken, kveldene blir lysere og stemningen lettere.

Er i gang med forberedelser og adventspynting, men jeg har ikke fått tatt noen bilder av det enda.
Batteriet var flatt - typisk når man er litt i siget og har noe å fotografere...

I morgen er det adventssamling hos min eldste bror, blir koselig!
Tradisjonen tro tar vi med litt mat hver, jeg har stekt opp tacoboller og laget potetsalat.

Tacoboller.

Kyllingkjøttdeig i ønsket mengde.
Jeg pleier å bruke ca 1,5 kg.
1 pose Taco Spice mix, eller ønsket mengde.

Bland kjøttdeigen godt med Spice Mix.
La det gjerne stå over natta, da blir smaken bedre.

Form små boller med skjeer eller i hendene, og stek i godt smør.
For å unngå at de blir for hardt stekt, kan du ettersteke dem noen minutter i ovnen.




Potetsalat.

2,5 kg kokefaste poteter.
1 glass fetaost i terninger.
1 boks cherrytomater.
1-2 rødløk.

Kok potetene men ikke for lenge.
De skal ikke være for myke.
Jeg pleier å koke dem i 25 - 30 minutter.
Avkjøl.
Del dem i passe store biter, og legg dem i en stor bolle.
Del cherrytomatene i to.
Del rødløken i to og skjær så tynne skiver du klarer.
Ha løken og tomaten oppi bollen sammen med potetene.
Hell over fetaosten og all oljen.
Bland godt.


Godt og lettvint.

I dag har jeg gjort noe helt nytt - nemlig laget juleutstilling i butikkvinduene på jobben til mannen min.
Jeg har jo nok av ting og tang - og her er resutatet.


Bildet er litt uklart, men håper det gi et lite inntrykk av hvordan det ble.
Jeg er fornøyd, dette er noe jeg godt kan tenke meg å gjøre mer av!

Det kommer stadig til nye følgene, du er hjertelig velkommen hit!
Trivelig at du har lyst til å følge bloggen min!

Nå venter lørdagspizza, ønsker deg en fin lørdagskveld!

Klemmer, Marianne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar