29.01.2011

Dagene flyr....

..og jammen er det helg igjen.



Har ikke vært særlig aktiv i bua den siste uka, men har planer om å sy en ny mobilholder og en dukkekåpe i hvit filt i løpet av helga.

Vi hadde egentlig endel planer, men nå kommer neste runde med influensa - heldigvis er det ikke meg denne gangen.

Disse boksene er vanlige blikkbokser som er malt og dekorert med klistremerker fra Panduro.
Jeg har laget flere, og bruker dem på badet og kjøkkenet til oppbevaring av ting og tang.

Det er dekorativt og en fin måte å drive gjenbruk på.
Jeg pleier å legge boksene i varmt såpevann til etikettene er løse nok til å ta av, og så vasker jeg dem i oppvaskmaskinen.

Som vanlig er de malt med akrylmaling, men jeg leter etter et bedre alternativ da det trengs veldig mange lag for å dekke ordentlig. Kunne selvsagt brukt lakk, men jeg liker et matt og "slitt" uttrykk....
Må prøve meg fram litt, og håpe at jeg finner noe som er bedre.... Forslag mottas med takk!

Ha en fin lørdag!

2 kommentarer:

  1. Hei Marianne.
    Takk for i går.. Tuppeware party var koselig..
    Tittet litt på bloggen din og syns du er flink å lage ting...
    Ha en fin lørdag.
    Ta deg gjerne en tur innom min blogg. hildenilsen.blogspot.com
    Klem Hilde

    SvarSlett
  2. Hallo og takk for i går! Så koselig at du tittet innom bloggen min! Skal titte innom din blogg også! Fortsatt god helg! Klem.

    SvarSlett