03.10.2011

Ny utfordring

I dag fikk jeg en hyggelig melding på min FB-side fra kona til ene nevøen min.
Kunne jeg hjelpe til med å lage et bilde til barnerommet med et lite aftenbønn-vers på?
De venter sitt første barn om ikke lenge, og jeg tenkte at "Joda, det kan jeg vel alltids prøve..."

Det skal sies at jeg ikke er spesielt god på å tegne, men julenummeret fra Allers reddet meg...

Der er det nemlig et lite "kurs" i å male bilder på lerret med hobbymaling - jeg gikk i gang...


Prinsippet er ganske enkelt; tegne av mønsteret på matpapir med en veldig myk blyant, og så overføre det på lerretet ved å tegne på andre siden av matpapiret.
Etterpå er linjene tegnet med sort tusj.

Teksten har jeg skrevet på frihånd, og nå gjenstår bare malingen...

Siden det er en liten gutt som skal komme, blir det et bilde i blåtoner, håper det blir fint nok...
(Litt prestasjonsangst)....

Dagen i dag har gått med til å vaske / tromle striesekker, dekorere julekuler som skal med på messe og diverse annet småplukk...
Kommer bilder senere.
Har en hel sekk igjen med sekker, så tror jeg rydder de ut i garasjen så lenge.
De lukter ikke akkurat godt, og krever jo endel plass.

Når jeg får lønn, skal jeg spandere på meg ny symaskin, jeg har slitt ut den jeg hadde...Den er noen år gammel , og ikke av den dyreste sorten...
Trenger nok en som er litt mer robust nå som jeg syr mer, og spesielt litt tykkere stoffer krever en god maskin.
Skal bli putetrekk og trekk til krakken de striesekkene som er rene nå.

Ønsker deg en fin mandagskveld!
                              
                               Klem, Marianne.

4 kommentarer:

  1. Det blir sikkert kjempekoselig til slutt! Legg fra deg prestasjonsangsten og KOS deg med prosjektet =)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for oppmuntrende kommentar! Er jo koselig å bli spurt! :-)

    SvarSlett
  3. så flott håndskrift du har....blir nok koselig å få på veggen!

    klem tone

    SvarSlett
  4. Tusen takk, Tone! Håper det blir et koselig minne om "gammeltante" for den lille! :-)
    Klem, Marianne.

    SvarSlett