13.01.2013

Mens jeg venter på nytt kjøkken

Etter 7 år med mye oppussing, er det bare kjøkkenet som gjenstår.
Jeg har et kjøkken fra 60-tallet, og selv om det er malt og brukbart, har jeg lenge hatt en drøm om 
et kjøkken i landstil.

Etter  å ha hatt den helt lyse stilen med krystallkrone i taket, er jeg nå klar for en mer rustikk og tøff stil.


Jeg var så heldig å vinne et gavekort på Grønn Lykke før jul, og da plukket jeg ut denne kule industrilampen. 
Jeg betalte den nette sum av 229,- for den, det var resterende over summen på gavekortet.



Har også kjøpt et par slike jernstoler.
De er franske, og har en herlig patina.
Enn så lenge får den ene tjene som pynt i gangen.

Har også planer om å lage kjøkkenbord av noen grove, rustikke gulvplanker vi plukket med oss fra naboens uthus før de flyttet.
Fikk tak i et tøft understell i jern til bordet.
Tror det blir tøft mot et lyst kjøkken.



Vi hadde tenkt å være på hytta i dag, men fordi det var så kaldt, valgte vi å la det være.
- 24 var det på parkeringsplassen der vi lar bilen stå, vi dro hjem igjen til fyr i peisen og varm kaffe i stedet.

I går var på Mistberget med lånt hund, det var en kjempefin tur.


Jeg har aldri gått 4 kilometer SÅ fort i motbakke, og kjenner det godt i kroppen i dag. 
:-)
Tusen takk til gode venner som låner bort vakre Lotte til oss.



Facinerende isformasjoner.

Vinteren er en fantastisk kunstner!

Ikke glem å henge deg på gavedrysset, det er bare to dager igjen til trekning.
Du finner det her.

God søndag!

Klemmer, Marianne.





4 kommentarer:

  1. Lampa & stolen var KUL !!
    Rart det der med stiler, hvor forandret vi blir etterhvert :)
    Koselig hjem du har
    god søndag Marianne :)

    SvarSlett
  2. Lekkert!!
    Stolen og lampa var helt rått ;)
    Liker stilen og så herlig med nytt kjøkken, flinke dere er ;))
    NYT søndagen, her blir det kaffekos og fyr i peisen ;)
    Klemmer fra en litt frossen Anki

    SvarSlett
  3. Så tøft! Skjønner du gleder deg til nytt kjøkken, selv om det gamle er brukbart er det jo også greit med nye skapløsninger osv. Håper vi får se når alt er klart :o) Klem fra Nina

    SvarSlett
  4. Den lampa liker jeg :)
    Og så bra at du fikk tak i så fine stoler - hi,hi...
    Nå vet jeg hvor Klumpen skal få feriehjem også :)

    Klem

    SvarSlett