05.07.2013

Hage, sa du?

Jeg har aldri brukt så lite tid og krefter på hagen som i år.
Stemorsblomstene kjemper seg tilbake gang på gang i balkongkassene, litt mer glisne for hver gang.
;-)
 
Bedene lever sine egne liv, akkurat det har jeg ikke så dårlig samvittighet for ; de skal graves opp.
Har stauder "overalt" jeg har planer om å samle i pene grupper i bed med fiberduk og pukk i bunnen - fritt for ugress og uønskede "gjester" - les plen som har spredd seg.
 

 
To av tre klatreroser har fått hvert sitt rustikke espalier - en gammel port og et armeringsjern.
Den siste kom ikke engang opp i år - men samme det.
 


 
I den grad jeg kan si at vi har hatt ferie rakk vi å få unna endel ting og tang som "måtte" gjøres.
Sånn er det vel når man har hus og hage, og igrunn er jeg fornøyd med at vi bestemte oss for å beise terrassen.
Jeg ønsket meg driv-vedbeis; det nærmeste vi kom var denne.
Gråskimmer tror jeg den heter.
Synes det ble ganske så lekkert, mye lysere og triveligere enn tørt, impregnert materiale.
Skaugumbegoniaen min har vokst seg ganske stor, og har begynt å sette knopper.
:-)


 
Epletre og hekk mot drivhuset - det står forøvrig uten planter og urter.
Tiden har ikke strukket til - så neste år....

 
Ny ladning fra Sløyddetaljer - venter på å bli noe spennende og fint å ha i butikken.
 
Ja, butikken.... Det ble heller ikke slik jeg hadde forestilt meg.
Etter nesten et år med planlegging gikk Husfrue-prosjektet i vasken , og jeg har vært nødt til å begynne å tenke nytt - igjen.
Kjedelig når ting ikke fungerer - men forhåpentligvis blir det noe bra ut av det.
 
Alt ble jo satt litt på vent, for å si det sånn.
 
Nå gleder jeg meg bare til å få satt jobber i system - og komme i gang med å gjøre det jeg har aller mest lyst til.
Og det blir jo spennende! :-)
 
Ønsker dere alle en riktig god helg - jeg skal ihvertfall ha det. :-)
 
Klemmer, Marianne.
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar