12.01.2014

Morgenstund

Det beste jeg vet er søndagsmorgen - helt alene.
Ikke at det er så bråkete her, men det er noe med den stillheten som råder på en søndag.
Ingen trafikk i nabolaget og ingen skolebarn som skravler seg til skolen.
Jeg nyter det når jeg kan stå opp og lage god kaffe - og lytte på stillheten.
Når man bor i utkanten av et travelt boligfelt er man ikke så godt vant til den.
For all del - vi har det fint her vi bor - men vi har begynt å sysle med tanken på å flytte på oss.
Et småbruk hadde for eksempel passet oss fint.
Sånn litt i utkanten av en skog - men likevel i nærheten av alt vi synes vi trenger.
 
Ja ja, det er fint å ha drømmer.
:-)
 
 
Starten på det nye året har vært fin, jeg har greid - enn så lenge  - og holde meg til jobb 5 dager i uka og ha helt fri 2.
Jeg har sagt opp en av ekstrajobbene mine, og går inn i en liten stilling i helsevesenet i stedet.
Sånn rundt 1.mars.
Jeg håper og tror det vil gi meg litt mer fri og litt mer penger på konto.
Så lenge jeg trenger det.
 
I butikken skjer det også mye nytt - men jeg kan ikke komme inn på alle detaljer enda.
Men jeg kan si så mye som at min lille bedrift er valgt ut til å være en del av et prosjekt NAV har.
Det gjelder å hjelpe mennesker tilbake til arbeidslivet.
Tenk for en fantastisk tillitserklæring!
 
Jeg krysser fingrene og håper jeg kan bidra positivt til å hjelpe noen som trenger det mest - akkurat nå.
 
Jeg har hatt åpent to dager i det nye året, og det er nesten uten unntak bare nye mennesker som stikker innom.
Morsomt og spennende - jeg har kunder langveisfra; men ikke så mange fra min egen bygd.
Det er vel "bygdedyret" som viser seg litt..... ;-)
 


 
Jeg har ikke vært så aktiv med fotoapparatet i det siste, men bruker Instagram en del i butikksammenheng.
Du finner meg der som marianneslillerom - velkommen innom der også!
 
 

 
På Digitalt Museum fant jeg dette bildet av bygget jeg har butikk i.
Det er nok fra tidlig 1900-tall - er det ikke fantastisk?
Tenk å få satt det tilbake til dette, da.
Drømmer om det!!
 
Det er fremdeles noen dager igjen før jeg trekker give away'en - link dit finner du her.
 
Ønsker dere en flott søndag!
 
Klem, Marianne.


2 kommentarer:

  1. Så flott at butikken går bra og at du får samarbeide med NAV.
    Fint å kunne hjelpe andre også, samtidig som man driver med noe en brenner for.
    Lykke til videre.
    Klemmer fra Marit

    SvarSlett
  2. Så fin tillitserklæring :) Og fint med et samarbeid som også er bra for deg. Gratulerer med ny stilling :)

    Ønsker deg en strålende uke

    Klem Monica

    SvarSlett