02.03.2015

Lysfat....eller vindu

JA! Etter 4 uker uten en natt med skikkelig søvn våknet jeg fullstendig uthvilt 07.15 i dag.
Det var nesten så jeg måtte tenke litt på hva som manglet - og det jeg "savnet" var å våkne flere ganger i løpet av natten på grunn av hosteanfall.
For en lettelse - da kan jeg jo begynne å tenke så vidt på at influensaen har pakket sekken og begynt avreisen fra Sagmovegen.
ENDELIG!!
 
Merker at jeg begynner å irritere meg over alt jeg ikke har fått gjort de siste ukene, og i dag brøt jeg mine egne regler og brettet tøy i stua mens jeg så på tv.
Pleier alltid å brette tøyet der jeg tørker det, men.....
Jeg har - i tillegg til å ha vært forkjøla - hatt en betennelse under den ene foten som har satt meg litt ut av spill.
En "ulykke" kommer som kjent aldri alene....
Og når man har cirka en måneds klesvask å brette er det jo bedre å sitte enn å stå når man faktisk MÅ få det unna.
 
Dagen solskinn avslørte støvdotter både her og der, men de får ligge til jeg er helt restituert og så får jeg kanskje hjelp av min alltid snille sambo.
 
 
Jeg har flere, gamle vinduer stående som jeg har fått på en gård i bygda.
De fleste er for skjøre til å lage tavler eller speil av, men hva med å legge det på salongbordet og bruke det som lysfat?
Med plass for kakefat eller noe på ene enden...
 
Jeg synes det ble fint - hva synes du??
 




 
Ønsker dere en fin mandagskveld!
 
Klem, Marianne.


2 kommentarer:

  1. Også så koselig at du vil følge oss :D Takk for hyggelig tilbakemelding!

    Og genialt pyntefat! Elsker sånne gamle vinduer, kan brukes til så mye! :))

    Klem Kine

    SvarSlett
  2. Ååå, så koselig Marianne!
    Flott bruk av vinduet,og vakkert nostalgisk pyntet!
    Takk for din koselige kommentar og fine ord, setter stor pris på at du titter innom:)

    Ønsker deg og dine ei flott helg!
    Klem

    SvarSlett