05.12.2011

Diskré pynt

Jeg har bestemt meg for en lys og diskré jul i år....
Bli mye hvitt, sink og fattigmannssølv, med noe innslag av rødt.




Disse nissene har vært et fast innslag i julen så lenge jeg kan huske.
Jeg ble derfor veldig glad da jeg fikk dem for noen år siden.
Etter at vi flyttet til Atle har de hatt fast plass på speilet i gangen.
I mitt barndomshjem stod de alltid på et stort maleri som hang på stueveggen.



Pynten på denne lenken varieres etter årstider, eller innfall -  nå er det tre engler i ull som får henge her og varsle om jul.



Jeg fikk dem av en venninne for mange år siden, og jeg er veldig glad i dem.



I går kom det julepakke fra mamma'n min i posten.
Hun vet at jeg setter stor pris på gamle ting, og denne gangen lå det noen søte brikker / dekkeservietter i pakken.
Litt preget av tidens tann, men SÅ søte....



Synes de ble fine på kanten av løk-kassen, dekorativt.



Hun sendte også med flere sommerfugler hun har heklet, disse skal få magnet på baksiden.
Solgte massevis av dem på messa.


Nå venter jobben om ikke lenge, og det er ikke lenge til juleferie!!


Jeg ønsker deg en fin mandag!


                           Klem, Marianne.

3 kommentarer:

  1. så koselig med gammle ting som betyr så mye....du klarer nok å få det til å bli koselig, lell om det blir diskre.
    Fine ting du viser...sommerfuglene var søte!

    klem tone

    SvarSlett
  2. Hei Marianne.
    Takk for hilsen, kusine. Er det lenge siden jeg ble lokalisert;), fant du ut av dette på egenhånd eller fikk du hjelp:). Artig å se at det kreative er spredt til flere grener av familien. Så søte sommerfugler tante har heklet. Er det bra med henne?
    farmor

    SvarSlett