17.05.2011

Litt konfirmasjonssnakk

Endelig er jeg klar til å skrive litt om konfirmasjonen, det var en hektisk og kjempekoselig dag.



Jeg synes det er litt vanskelig å pynte til fest når man leier et lokale og fargene ikke helt stemmer med pynten, men synes resultatet ble veldig bra.

Fikk kjempegod hjelp av min niese Anikken til å pynte bordene.
Vi er ikke i familie for ingenting, begge er like pirkete og nøye.
Det ble litt latter og moro ut av det.....



Av hensyn til konfirmanten, som ønsket det så enkelt som mulig, valgte jeg å bruke noe av det samme som jeg brukte ved forrige konfirmasjon.



Hadde tatt vare på endel grønt glass, og kjøpte grå organzaløpere som jeg la oppå hvit duk.

Ildtopp og eføy gjorde seg fint som bord-dekorasjon.

Som talevarsler fikk broren min bruke en sykkelklokke i gammel stil, skikkelig "bærtelyd" i den.
(I etterkant rettet til posthorn av min kjære...med et lettere oppgitt uttrykk i ansiktet....)


Svigerinne Wenche lagde denne flotte kaken til konfirmanten.
Ikke bare var den vakker å se på, den smakte nydelig også!

Jeg lovet at jeg ikke skulle vise bilde av han på bloggen, men jeg fikk lov å skrive at han var (er) kjempefornøyd med dagen i sin helhet.
Det er godt å vite når man legger såpass mye arbeid i å arrangere en sånn festdag!


Hele søskenflokken og mamma'n vår.


I går var vi hos søsteren min i Skogbygda og hentet mange gamle vinduer som skal bli drivhus etterhvert.

Jeg fikk også med meg noen emaljefat og en gammel vannøse.
Koselig med ting som forteller en historie, synes jeg...

Og så er det født en idé om å lage et eget selskapslokale etterhvert, vi får se om vi finner et egnet sted å sette den ut i livet.
Det koster ikke noe å drømme, så det blir vel med det enn så lenge....

Ha en fin torsdagskveld, det skal jeg ha.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar