01.05.2012

En dag i solen

Det har vært en nydelig dag - og siden mannen i huset også har fri idag - har vi fått unna endel ute i hagen.


Har fått gravd opp blomsterbedet ved buveggen - de gamle taksteinene er fine rundt.




Håper erteblomster kommer til å sno seg oppover armeringsjernet etterhvert.
Har også tenkt at det hadde vært fint med et par klatreroser her.



Plantebordet er nesten klart - skal har blomster i keramikk-krukkene etterhvert.
Noen poser med jord på hylla under bordet skal også på plass.



Nydelige løkblomster som titter opp av plenen.






Litt fra stua også - har ikke gjort om så mye i det siste.
De små hjertene fulgte med i pakken fra Lille My Interiør - englevingene er i lin og er kjøpt på en messe.


Har fått et stort lass med gamle vinduer inn i garasjen i dag også - har fremdeles en drøm om et hjemmesnekret drivhus.


Vet at Atle har en gammel arbeidsbenk stående som vil passe perfekt inn....


Sommeren er heldigvis bare i startgropa!


Ønsker deg en riktig fin tirsdagskveld!

Klemmer, Marianne.

8 kommentarer:

  1. Jeg liker også godt erteblomster. Det plantebordet ditt skulle jeg gjerne hatt makent til.
    Deilig å holde på i hagen på denne tiden.
    Klem, Drude

    SvarSlett
    Svar
    1. Plantebordet er jeg veldig glad i - det er hjemmesnekret og har veldig god arbeidshøyde. :-)
      Godt å være frisk - så jeg ikke går glipp av enda mer finvær!
      Klemmer.

      Slett
  2. så koselig du har det ute også :-)
    gleder emg til å følge med utover sommeren :-)

    klem tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Tone! Har stor glede av hagen, men mye gjenstår. Trøsten er at det er koselig og givende arbeid!
      Klemmer.

      Slett
  3. Ja,nå gleder vi oss til masse uteliv med planting og masse kos.
    Koselig du har det. Det blomsterbordet er skikkelig fint, og praktisk.

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Har stor glede av dette bordet - det gjorde også nytten som utstillingsbord forrige helg.
      Snille mannen min som har snekret det til meg.
      Blir koselig å fylle potter og bed med sommerblomster - nå er det på tide! :-)
      Klemmer.

      Slett
  4. Så flott plantebord du har!
    Og med erteblomster klatrende opp veggen blir det helt nydelig:)
    Jeg har også plantet erteblomster, de er flotte og dufter herlig:))
    Kos deg masse og nyt helga!
    Klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk - jeg er veldig glad i dette bordet. Har solgt noen av dem også - og fått gode tilbakemeldinger!
      Med dette været tror jeg neppe det blir erteblomster med det første - har du sett på maken...SNØ 5,mai..... Jaja, det er vel håp for sommer og sol etterhvert likevel... :-)
      Klem.

      Slett