29.07.2012

Fantastsk dag med storfamilien

Vi har hatt en flott dag med sol og godt vær. I går hadde jeg heller liten tro på at det skulle snu så fort - og så for meg at familietreffet i Skogbygda skulle bli avlyst.

Det var ca 50 inviterte med stort og smått, sånn er det når man er en stor søskenflokk med koner/menn, barn og barnebarn.
Av disse kom 32 - veldig bra!

De fleste av dere vet jo ikke så mye om min familie utover det jeg har fortalt om min egen ....

Litt fakta:

Vi er en søskenflokk på 6; Jorunn(f. 1950), Rolf(f.1953), Svein(f. 1955), Torill(f. 1956), Gro(f.1962) og meg(f.1972).
Jeg er attpåklatt og ble født 10 år etter Gro.
Foreldrene mine var begge i 40-årene da jeg ble født.
Jeg har 16 tantebarn fra 19 til 39 år.
Ble tante for første gang da jeg var 1 år og 4 måneder.

Mine barn er de yngste i søskenbarnflokken, i likhet med meg selv på både mors - og farssiden.

Her kommer et lite bilderas fra dagen i dag, naturlig nok kan jeg ikke navngi alle, men det kommer litt informasjon under noen av bildene.





Mamma og meg.




Torill og hennes barnebarn Emil.


Mine sønner - Pål (16) til venstre, Tommy (19)  til høyre.
Ingen av dem er spesielt glad i å bli tatt bilde av.... :-)



Min eldste søster Jorunn og hennes yngste datter Linda - og Linda's mann Lars.



Atle og min eldste bror Rolf.


Atle og svigermor.






Torill og Egil hadde satt opp et stort partytelt på 73 kvm, heldigvis trengte vi bare å bruke det til å finne litt skygge i løpet av dagen.

Nå er det bare å konstatere at sommerferien 2012 er historie - i morgen braker det løs med jobb igjen.

Ønsker dere alle en riktig god uke - jeg venter allerede på neste ferie...

Klemmer, Marianne.

4 kommentarer:

  1. Så heldige dere var! Vi skal ha treff i Valdres i midten av August, så vi krysser fingrene og planlegger mange telt!

    SvarSlett
  2. Heia Marianne :)
    Ser ut som dere har hatt et koselig familietreff, masse fine bilder :)
    Mye lekkert under her med, nydelig den friseen med de lysestakene på, å så herlig i utestuen deres, har samme "krankrukke" som deg, syns den var så tøff :))

    Fin ny uke til deg
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  3. Her ser det virkelig ut for at dere har "mollkost" dere! Så morsomt å samle gamle og unge til treff...tenker moren din syns det var koselig.
    Ha ei fin uke på jobb!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  4. Det er så koselig å få samlet store deler av familien på den måten. Selv om avstanden er kort eller lang, er det sjelden en treffer alle på en gang. I fjor sommer klarte jeg og min kjære å samle alle våre søsken og deres barn (med unntak av den ene av mine søstre og hennes sønn) - det er stor stas. Håper (og tror) dere kosa dere like mye som vi gjorde i fjorsommer!.
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett