02.06.2013

Litt hagebilder

 
I dag har jeg tuslet litt i hagen og knipset litt hagebilder.
Det var første gang i år - de siste ukene har vært veldig travle.
Jeg har hatt stor glede av våren, følge med på at plantene spirer og gror, men i år har jeg hatt nok annet å tenke på.
Nå er jeg lei av støvete kasser, stabling, flytting og sjauing.
Gleder meg til å ha ferie!
 
 


 
Tulipanene kom veldig sent i år, og slåss om plassen med løyntnantshjertene.
Denne plantet jeg i fjor høst, og den er så mørk lilla at den nesten går over i sort.
Synes den er kjempefin!

 
Akeleiene er veldig tidlig ute, og flere av dem blomsterer allerede.
Min favoritt!


 
Mitt første forsøk med Skaugum-begonia - håper jeg ikke dreper knollen i løpet av vinteren.
Den skal jo tas opp av jorda og ligge tørt inne.
 
Kanskje jeg skal glede meg over at den blomsterer før jeg begynner å bekymre meg for hva som skjer til vinteren.... :-)
Har også plantet Georgineknoller for første gang i år - gleder meg til de kommer.
 
 
Dette bildet er hentet på nettet.
 
Georginer minner meg om min barndoms hage.
 
Det har vært en lærerik vår, og jeg er veldig spent på om hjertebarnet mitt vil fremstå slik jeg ønsker.
Det har vært slitsomt og vanskelig på mange måter, om en stund vil jeg sikkert ikke angre på at jeg satte i gang.
 
Må innrømme at jeg har vært betenkt mer enn en gang i løpet av denne prosessen, men jeg håper at jeg kan lene meg tilbake og bare nyte det til slutt.
 
Ønsker dere alle en riktig fin søndag!
 
Klemmer, Marianne.
 


2 kommentarer:

  1. Så fint det blomstrer hos deg.

    Skaugumbegoniaen kan du sette inn hele potta. Men den må innomhus så fort det er fare for kuldegrader. Stå tørt og ikke fryse på vinteren.
    Jeg har gjort slik med min i flere år, og den kommer igjen og igjen.

    Georginerøttene tar jeg opp.

    Klems

    SvarSlett
  2. Såååå koselig ute hos deg. Må få kommet meg på besøk snart. Men du er sikker fullt opptatt om dagen. Gleder meg til å se det ferdig :)
    Håper du koser deg om dagen også og ikke bare sjauer :)
    Klem klem !

    SvarSlett