19.07.2014

Levegg

For en stund siden skrev jeg om at vi hadde planer om å bygge en levegg mot naboen.
Før så det sånn ut :
 

Vi bor i utkanten av et ganske stort byggefelt, og har trivelige naboer, men ønsket oss litt mer privatliv likevel.
Har snakket mye om hvordan vi ville ha det, og dere som kjenner meg nå vet at jeg har litt spesiell stil. Og bestemte ønsker.
 
I fjor sommer var vi i Fenstad og hentet utvendig panel fra et gammelt vognskjul som skulle rives.
Etter litt frem og tilbake ble vi enige om å bruke det inn mot gårdsplassen.
 





Jeg bare ELSKER det!
Denne kroken har en helst spesiell stemning - synes det ble så koselig!
Har satt inn en dør i åpningen til venstre, så vi er helt skjermet.
Kommer bilde av det senere.
Mot gjerdet til naboen har jeg kastet ut masse forskjellige frø - håper på et vell av blomster etter hvert.

 
Benken lagde Atle for mange år siden i forbindelse med oppussing av huset, og sinkbalja reddet vi fra dynga.
Veggpottene har vi hatt på veggen på inngangspartiet før, men blomster trives dårlig der.
Får gjøre et nytt forsøk her.
 
 
Så fort vi kom hjem fra Bodø gikk jeg i gang med å tømme et blomsterbed for storkenebb og andre planter - ventet jo på pakke nordfra med masse røtter i.
Plantet de fleste sammen med rosene og sommerfuglbusken i dette store bedet - pluss at jeg satte ned noen nye.

 
Blant annet Rød Solhatt - suveren humlemat.
Skulle egentlig bare kjøpe nye stoler på Plantasjen, men... Dere som liker hage vet hvordan det er å gå inn der. ;-)
Sjelden man kommer ut med BARE det man var ute etter.

 
Overskuddet fra bedet jeg tømte skal plantes på kirkegården hos våre kjære.
Kjekt med stauder der også -og så slipper jeg og kaste noe.
 
 
Det vokser og gror i drivhuset også - sekken med blomsterjord begynner å dufte godt av diverse urter.
Noen er store nok til at de kan plantes over i potte - rosmarinen er snart der.


 
Blir tomater!! :-)
Godt jeg har en nabo jeg kan gi bort litt til. :-)
 
Da gjenstår det for meg og ønske dere en riktig fin og varm sommerkveld!
 
Klemmer, Marianne.
 

4 kommentarer:

  1. Helt super levegg. Lunt og trivelig med den gamle panelen.
    For et flor av blomster det er hos deg. Vokser og gror overalt.
    Skikkelig hagemenneske du.
    Ønsker deg en fin sommerkveld.
    Klem fra Marit.

    SvarSlett
  2. Veggen din ble veldig fin Marianne. :)

    SvarSlett
  3. Den leveggen er bare helt rå :)
    Dere er skikkelig kreative og flinke til å få det til.
    Kos dere i varmen.
    Klems

    SvarSlett
  4. å dåne så herlig
    helt etter min smak
    dette lunet hagen
    flinke er dere
    klem Eli:)

    SvarSlett