15.07.2014

Sommerferie!!

Vi har ferie - tre lange uker til å gjøre hva vi vil.
Startet med å oppgradere et blomsterbed - stakkars mannen min som måtte grave opp masse villniss i den ufattelige varmen vi har hatt så langt i ferien.
 

 
Vet ikke helt hva denne heter, men synes den er fin.
Passe kontrast til steintrappa.

 
Her har vi plantet en sommerfuglbusk og tre rosebusker.
Har litt plass igjen - skal tømme et annet bed for lave stauder og flytte de hit.

 
Sommerfuglbusk - en helt ny plante for meg.
Likte fargen veldig godt,og håper den strekker seg oppover gjerdet etter hvert.



 
Klematis mot en gammel port ved terrassen.
Liker den dype fargen - kommer til å bli vakkert mot det hvite treverket etter hvert.

 
Andre halvdel av bedet over - her er jeg snart i mål med de plantene jeg vil.

 
Pelargoniaene mine har stått i sinkbalja noen dager - godt med vann og litt avlastende i varmen.
 


Vakre Dure tar livet med knusende ro - bare koser seg i varmen. Helst i skyggen, da.
 
 
Vi har vært noen dager i Nord - Norge på besøk hos mamma.
Snakk om sommervær!
Over 30 varmegrader hver eneste dag.
Ta turen til Sør - Arnøy hvis du får sjansen - trivelig plass med gjestfrie mennesker og nydelig natur.



 
Huset i Åsen - her har vi fått den beste forpleining.



 
 
Mamma har en innholdsrik staudehage - det ble en isboks full av røtter som skal plantes ut i min hage etter hvert.
 




 
Sandhornet - ettertraktet turplass for de som liker og trimme.
En kort båttur og du kan tråkke litt over 900 høydemeter.
 
Det var likevel godt å komme hjem til 18 grader og regn i dag - etterlengtet og godt å slippe å  svette bare man tenker. ;-)
 
Vi blogges underveis i ferien - vi har flere prosjekter på gang som vil bli dokumentert!
 
Klem, Marianne.

 


2 kommentarer:

  1. Nydelige bilder og jeg elsker jo bilder av pusen også :-) Sannerlig var dere heldige med været nordpå, har vært nesten eventyrlig. Vil ønske deg en riktig så god ferie :-)

    SvarSlett
  2. Hei på deg søte Marianne:)
    så herli med ferie og godt vær
    jeg også koser meg i hagen
    det blir så flott hos deg
    nyt
    klem Eli:)

    SvarSlett