08.12.2014

 
Andre søndag i advent har kommet og gått her i heimen; jeg har jobbet ekstra hele helgen.
Da slapp jeg å stå i maleklær - vi hadde planlagt å male stueveggene.
Så måtte mannen i huset ta jobben alene.
Jeg kom hjem til freshe stuevegger i går, og fikk hengt opp julegardiner og pyntet litt.
Disse julestrømpene er det Toril som skriver bloggen Alvas hobby som har laget - passer perfekt her hos meg!


 
En gammel kjelke får stå lent inntil den gamle døra mi og skape stemning.

 
Juleblomst fra en av søstrene mine.
Er det noen som vet om det går an å ta vare på disse løkene?


 
En dag jeg kom hjem fra jobb fikk jeg overlevert et par pappesker med spørsmål om jeg ville ha noe av det som var oppi.
Har sansen for sølvplett - ikke hvis altfor mye står fremme samtidig - men litt her og der.
Eggeglassene er jo bare skjønne.
 




 
Lar meg trollbinde av frostens vakre kunstverk.
Spesielt vakkert på gammelt vindusglass.

 
På trappa ønsker nissefar velkommen.
 
Ønsker dere alle en riktig fin mandag - her skal det ferdigstilles med julegaver i dag.
Noe skal sendes, noe skal pakkes inn og noe skal leveres rundt omkring.
 
Vi blogges!
 
Klem, Marianne.

6 kommentarer:

  1. Hei på deg!
    Så heldig du er som får pappesker med ting og tang levert på døren... drømmesituasjon... ;o
    Ønsker deg ei god førjulstid!!

    SvarSlett
  2. Hei Marianne!
    Så utrolig koselig du har gjort det!
    Elsker slike slitte dører, helt i min smak:))
    Og helt perfekt sammen disse tingene, sukk!
    Strømpene passet flott inn hos deg, så det var kjekt de havnet der:)
    Har bakt de første julekakene i dag, skal ikke ha så mange dette året.
    Ønsker deg en fin dag og uke videre!

    Klem fra
    Toril

    SvarSlett
  3. Koselig pyntet hos deg som alltid. De små eggeglassene var jo knallfine da. Dere står på skjønner jeg og ny farge på stueveggene før jul er ikke verst. Da blir det ekstra gøy å pynte,.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  4. danke für die tollen bilder!!! eine schöne woche wünscht angie

    SvarSlett
  5. På min vandring for å hente juleinspirasjon til pynt og matfat kom jeg innom bloggen din og her var det masse fint:) En fin adventstid ønskes deg!

    SvarSlett