20.12.2014

Siste helg i advent

 
Dagene løper av sted - nå er det siste helgen før jul.
Jeg jobber, hadde egentlig jobbehelg sist helg, men da var det marked på Verket.
Men det er så koselig å jobbe og spesielt nå før jul.
Blir en helt spesiell stemning.
 
Har gjort meg så og si ferdig med all pynting - mandag skal jeg rydde bort adventspynten og sette frem resten av julepynten.
Blir diskret og enkelt - akkurat sånn vi vil ha det i år.

 
Det har kommet litt snø og nå har det vært noen kuldegrader noen dager, gir et vakkert frostlag på pynten ute.
Elsker kranser og har mange av dem overalt.
De røde hjertene er små bjeller, kjøpt på -Nille.

 
Leveggen er julete akkurat sånn som den er.
Jeg er så glad i denne kroken i hagen, den er dessuten like vakker om vinteren som på sommeren.

 
Julekule i epletreet - ingen glorete lyslenker her i gården. ;-)

 
Enda en krans, her på drivhusdøra.

 
 
Jeg var på slang i skogen ved hytta i høst - har flere slike småtrær stående rundt omkring.
Elsker hvordan rimet legger seg på barnålene.




Årets førjulsgave fra Dure ( katten!!) er en rosa drill.
(Selvsagt matfar som har hatt det artig med å bestille den til meg.)
Jeg har ønsket meg en slik lenge - og regner med at det er et aldri så lite hint om at jeg må begynne å ordne meg mitt eget verktøy istedet for å låne fra snekkerbua hele tiden. ;-)
 
Da er det jo bare å begynne å jakte på rosa verktøykasse og ditto verktøy av ymse slag.
 
 
Jeg har planer om å ha en give away i forbindelse med at bloggen har bursdag lille julaften og på grunn av fantastiske visningstall.
Den kommer over jul, antagelig tidlig på nyåret.
Jeg har ikke hatt tid til å sette sammen gavepakker og tiden går helt i fra meg.
Men da kommer det enten i romjula eller tidlig i januar.
 
Følg med, følg med! :-)
 
 
Da gjenstår det for meg å ønske dere alle en fin adventshelg og en riktig god jul!
Tusen takk for trofast følge så langt - vi blogges igjen!
 
Klemmer, Marianne.

2 kommentarer:

  1. Jobber denne helga jeg også, så det siste kommer på plass på mandag her også. Kanskje til og med juletreet, selv om jeg pleier ta det lille julaften. Men i år jobber jeg MASSE i jula, så skal vi få det til tror jeg det blir mandagen... Kult med råsa verktøy da. Flink katt (mann).
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Flotte bilder!
    Det er vakkert med frost og snø på kransene:)
    Har et maken hjerte, det ringler så fint i de små bjellene:)
    Ønsker deg og dine ei flott og God Jul!

    Juleklem

    SvarSlett