18.09.2011

En gammel rokk

En gammel rokk har sin spesielle plass i min stue - og i mitt hjerte.
Det er en spesiell historie om hvordan denne rokken havnet i vårt hjem, og det er en stadig påminnelse om at JEG er helt spesiell for min mann...


For 5 år siden var vi på vinterferie i Trysil,og en av dagene var vi på "shopping" i Trysil sentrum.
Vi var innom en butikk med antikviteter og jeg falt pladask for denne rokken.

Men, etter litt diskusjon, ble vi enige om at det kanskje var litt råflott å kjøpe en såpass dyr ting akkurat da...

Nok om det... Ferien kom og gikk, og jeg kan huske at jeg ikke greide å glemme den, og at det stadig kom noen små "drypp" om at DEN rokken hadde vært fin å ha....

Tida gikk, og det nærmet seg bursdagen min.

En morgen kommer min mann og sier at han "måtte jobbe overtid"... IGJEN...og jeg ble sur... VELDIG sur.....

Ikke visste jeg at han hadde avtalt med butikken i Trysil at han skulle hente rokken denne dagen, for å gi meg den i bursdagsgave...


Da jeg kom hjem fra jobb den dagen var jeg fremdeles i dårlig humør, og fikk ganske så klar bekjed om å ta en treningsøkt før han gadd å snakke med meg...
Greit nok, jeg dro på trening og da jeg var ferdig dusjet og kom opp i stua, stod rokken der....

"Gratulerer med dagen!!"

Snakk om å bli stum.... Jeg har ikke før eller siden vært SÅ flau eller uten ord....

Klok av skade prøver jeg å la være å klage hvis det er snakk om overtid, for jeg vet at det kan lure en overraskelse bak....

DERFOR er jeg veldig glad i rokken min!

Klem, Marianne.

1 kommentar:

  1. Så koselig historie =) Og virkelig en koselig rokk!
    Ha en fin kveld!!
    -Line-

    SvarSlett